keskiviikko 18. joulukuuta 2019

Hän tietää sen

"Minä tiedän, missä sinä asut..." 
Ilm. 2:13

"Hän tietää, missä sinä asut -
paikan ja talon ja huoneet,
joissa puuhailet.
Hänen katseensa
on kääntynyt sinne
joka päivä ja yö.
...
Jumala tietää,
missä sinä asut,
ja hän tuntee vaikeutesi,
eikä hän koskaan
ole jättävä sinua yksin..."

Fredrik Wislöff/Levähtäkää vähän


---
Wislöffin teksti puhutteli minua tänä aamuna. Kun sitten olin kirjoittanut tämän osan siitä vihkooni, selasin  vihkoani ja huomasin muutaman päivän takaiset kysymykseni, joihin tämänpäiväinen teksti sopi ikäänkuin vastaukseksi. Tässä kysymykseni:

"MISTÄ MINÄ TIEDÄN?

Mistä minä tiedän, milloin on pyrittävä johonkin, milloin tyydyttävä olemaan?
Mistä tiedän, olenko olosuhteissani juuri siiinä, missä pitäisikin, vai olisiko tarkoituksesi, johdatuksesi, suunnitelmasi, parhaani, ollut jotain aivan muuta?
Miksi se joillekin tuntuu olevan niin selvää, mutta minulle ei?
Olenko mennyt jossain perusteellisesti harhaan?
Johdatatko sinä minua yhä?
Siltikin, vaikka en näytä kykenevän käsittämään, tahtomaan, tekemään tahtoasi?
Saatatko sinä hylätä minut saamattomuuteni tähden?
Mitä olet minulle/meille varannut?"

"...Minä en jätä sinua  enkä hylkää sinua." Joosua 1:5


Ja jotain vastauksentapaista voisi olla tässäkin, mitä kirjoitin toiseen blogiini: Todellinen rakkaus


4 kommenttia:

  1. Vaikeinta meille kärsimättömille ihmisille on se kun Jumala sanoo: Odota! Mutta hän kyllä jossain vaiheessa ilmaisee tahtonsa ja johdatuksensa. Siunattua joulun alus päivää tänäänkin ja kiitos eilisestä muistamisesta lääkärin suhteen <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Sesse! Malttia tosiaan pitäisi odottajalla olla, ja elää päivä kerrallaan. Siunattua joulualusaikaa sinne myös!

      Poista
  2. Tuo on ihanan lohdullinen jae ja ihana Wislöffin kirjoitus! Juuri tänään tarvitsen erityisesti tätä muistutusta. Täällä missä asun on ollut melkein alusta asti niin vaikeaa, ja tänään taas tapahtui ikäviä asioita. Mutta Isä tietää! Voimia sinullekin sinne, missä asut! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Voimia sinulle myös sinne! Wislöffin teksti oli minunkin mielestäni niin lohdullinen, että halusin sen toistenkin luettavaksi.

      Poista