maanantai 15. kesäkuuta 2020

Saatu vastaus

Olin juuri noussut ylös. Olin jo ehtinyt miettiä tänä aurinkoisena aamuna siihen tapaan, että vaikka nyt juuri ei olisi mitään erityistä meneillään, niin mitähän kaikkea (ikävää) sitä vielä loppumatkassa onkaan. Tulin sitten tähän keittiön pöydän ääreen ja otin Wislöffin Levähtäkää vähän -kirjan.  Siinä luki:

"Teidän vanhuuteenne asti minä olen sama, hamaan harmaantumiseenne saakka minä kannan; niin minä olen tehnyt ja vastedeskin minä nostan, minä kannan ja pelastan." Jesaja 45:4




Minä sain vastauksen mietteisiini. Tuo  jae tahtoi sanoa: Olet selvinnyt tähän päivään asti vaikeistakin päivistä. Samalla tavoin olet jatkuvan huolenpidon kohteena jatkossakin.

Halusin sitten katsoa oikein Raamatustakin tuota kohtaa. Siinä edelläolevassa jakeessa oli se ajatus, että aivan alusta astihan meitä on pitänyt kantaa:

"Kuulkaa minua te Jaakobin heimo, te kaikki Israelin heimon tähteet, te, joita on pitänyt kantaa äidinkohdusta asti, nostaa hamasta äidinhelmasta." Jes. 46:3




Ja vielä lukuvuorossa muutoin olleesta:

"Hän sanoi heille: "Ei ole teidän asianne tietää aikoja eikä hetkiä, jotka Isä oman valtansa voimalla on asettanut, vaan, kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman ja te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka." Apt. 1:7-8


---

Lisäsin äsken toisen blogini puolella olevaan, jutun muuten lyhyempään versioon, erään hieman huvittavankin tapahtuman tältä päivältä.



6 kommenttia:

  1. Olipa ihanaa, kun sait noin suoran ja välittömän vastauksen mietteisiisi! Jumala todella rohkaisee meitä uudestaan ja uudestaan. Tuo onkin ihana jae, ja myös se ajatus, että meitä on jo äidinkohdusta asti kannettu. Se on turvallista tietää.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olin aika ällistynyt nähdessäni sen kirjassa olevan jakeen! No, tästä on hyvä sitten jatkaa. Vaikka mutkiakin matkassa varmasti jatkossakin on. Nyt iloitsen auringosta, lämmöstä ja valosta:) Ja ihana ajatus sekin, että sinä siellä jonkun laitteen ääressä ole myös juuri nyt:)

      Poista
    2. Ihana ajatus myös se, että sinäkin olit siellä "linjoilla" samaan aikaan, ja useinkin olet ❤ Siunausta päivääsi!

      Poista
    3. Kiitos:) Siunausta sinulle myös:)

      Poista
  2. Voi kuinka ihana,koskettava ja kannustava teksti!
    Kiitos metsäntyttö ja kiitos rakas Jeesus kun annat vastauksia metsäntytön kautta meille muillekkin
    Taitaa meitä kuuskymppisiä olla paljonkin (tietenkin on) näiden kysymysten ja ahdistusten kanssa kamppailevia
    Mutta sinä metsäntyttö kirjoitat ja maalaat vaan niin ihanasti!Kiitos ja iloa ja siunausta päivääsi!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kannustavista ja ihanista sanoistasi:) Kyllä varmaan näitä samoja mietteitä meidän monen tämänikäisen täytyy läpi käydä. Mutta jos osattaisiin mennä päivä kerraallaan... Helpommin sanottu, kuin tehty, tuo tosin on. Mutta on meidän kanssamme ainakin luvattu olla joka päivä:)

      Poista