maanantai 1. kesäkuuta 2020

Rauhoittavia sanoja

"Katso, ei Herran käsi ole liian lyhyt auttamaan, eikä hänen korvansa kuuro kuulemaan:" Jes. 59:1

"Kun opetuslapset näkivät hänen kävelevän järven päällä, peljästyivät he ja sanoivat: "Se on aave", ja huusivat pelosta. Mutta Jeesus puhutteli heitä kohta ja sanoi: "Olkaa turvallisella mielellä, minä se olen; älkää peljätkö." Matt. 14:26-27

"Minun silmäni katsovat alati Herraan, sillä hän päästää minun jalkani verkosta." Ps 25:15

"Se on Herra. ... Sinä voit hillitä myrskyn ja asettaa meren aallot, sinä löydät kyllä tien, jota jalkani voivat  astua." Fredrik Wislöff/Rukouskirjani


Nuo tekstit lohduttivat minua tänä aamuna. Kaikki on Hänen hallinnassaan, vaikka meistä ei tuntuisi niin.





8 kommenttia:

  1. Ihanaa vihreyttä tuossa kuvassa! Niin, onneksi Herran käsi ei ole liian lyhyt auttamaan, vaikka mennen tullen ihmisen tulee epäiltyä sitä käden pituutta, yltääkö se tänne asti... Siunattua kesäkuuta sinulle!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onneksi tosiaan yltää. Eikä Häneltä pääse unohtumaan mikään meidän asioistamme ja tilanteestamme. Siunattua kesäkuuta sinulle myös!

      Poista
  2. Oli taas niin sopiva muistustus:) T: Villasukkavihulainen

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Itsekin tarvitsin näitä. Onneksi löysin. Olkoon Hän kanssasi tänäänkin ja tulevina päivinä!

      Poista
  3. Ja sinun kansassi rakastettava monitaitoinen metsäntyttö!
    Kirjoitat aina niin viisaasti,että oikein nautiskellen luen aina tekstisi,puet sanoiksi sen mitä minunkin sydämeni tuntee,kiitos!
    Siunausta sinulle ja perheellesi!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos sinun kauniista sanoistasi! Varmaan meidän monien sydämessä on paljon samankaltaisia ajatuksia. Siunausta sinun kesäpäiviisi!

      Poista
  4. Jumalan sana on niin ja aamen, ihanat nuo Raamatun kohdat, itse asiassa Raamattu on täynnä lupauksia, lohduttavia, virvoittavia sanoja, rohkaisevia sanoja, opettavia sanoja, sinne on kirjoitettu kaikki mitä me tarvitsemme elämässämme tietää.
    Jumalan sana on aarre erik. uskoville.

    2. Kor. 4:7
    Mutta tämä aarre on meillä saviastioissa, että tuo suunnattoman suuri voima olisi Jumalan eikä näyttäisi tulevan meistä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuo on myös ihana kohta! Vaikka ollaan saviastioita vain, niin sellainen aarre on meihin laitettu.

      Poista