sunnuntai 26. syyskuuta 2021

Kun syntinen kohtaa Herran

Minua puhutteli tänä aamuna se, minkä vaikutuksen syntisen miehen saama kalansaalis teki.

 - Souda vene syvään veteen, laskekaa verkkonne sinne.

- Opettaja, me olemme tehneet työtä koko yön emmekä saaneet mitään. Mutta minä lasken verkot, kun sinä niin käsket.

Niin he saivat niin suuren kalaparven, että heidän verkkonsa repeilivät. Molemmat veneet olivat niin täynnä kalaa, että veneet olivat upota.

Simon ja koko hänen venekuntansa, samoin toisessa veneessä olleet, olivat pelon ja hämmennyksen vallassa kalansaaliin tähden.

- Mene pois minun tyköäni  Herra! Minä olen syntinen mies.

Mutta Jeesus sanoi: - Älä pelkää. Tästä lähtien sinä kalastat ihmisiä.

Kun syntinen mies tai nainen kohtaa Herran, tapahtuu armollisia ihmeitä!

Raamatun teksti tapahtumasta: Luuk. 5:1-11

--


Ja vinkkaanpa vielä, että TV7:n päivän sanassa oli tälle päivälle lohdullinen teksti, erityisesti sille, joka syntiensä kanssa kipuilee.


Siunattua lepopäivää, sinä Herralle rakas!







2 kommenttia:

  1. Kiitos tästä! Minuakin juuri vähän aikaa sitten puhutteli tämä sama kohta. On ihanaa, minkälaisen armon Pietari sai Jeesukselta, vaikka joutui niin syvästi kokemaan oman syntisyytensä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. On niin lohdullista, että Raamattuun on kirjoitettu monenlaisia syntisten juttuja, ja heidän kohtaamisiaan Armollisen syntisten ystävän kanssa.

      Poista