lauantai 13. huhtikuuta 2024

Ehtymätön aarre - Ehtymätön ilo!

"Minä pysyn aina lähellä Herraa.
Kun hän on oikealla puolellani, minä en horju.
Minun sydämeni iloitsee, mieleni riemuitsee,
minun ruumiini ei pelkoa tunne.
Sinä et hylkää minun sieluani tuonelaan,
et anna palvelijasi joutua kuoleman valtaan.
Sinä osoitat minulle elämän tien, 
sinun lähelläsi on ehtymätön ilo,
Sinun oikealla puolellasi ikuinen onni."
Ps. 16:8-11 KR-92

"Kuinka suuri onkaan sinun hyvyytesi!
Se on ehtymätön aarre
niille, jotka sinua pelkäävät.
Kaikkien nähden sinä annat apusi
niille, jotka turvautuvat sinuun.
Sinä suljet heidät armosi suojiin,
otat heidät turvaan majaasi.
Sinne eivät ulotu ihmisten juonet,
eivät syyttävät puheet.
Kiitetty olkoon Herra!
Hän osoitti minulle ihmeellistä hyvyyttään,
kun olin saarrettuna.
Hädässäni minä sanoin:
"Minut on repäisty pois 
sinun luotasi!"
Ja sinä kuulit rukoukseni
kun huusin sinua avuksi." 
Ps. 30:20-23 KR-92


"Katso, pimeys peittää maan, yön synkkyys kansat.
Mutta sinun taivaallesi kohoaa aamunkoi, 
Herran kirkkaus hohtaa sinun ylläsi." 
Jes. 60:2 KR-92




"Minä odotan Herraa kuin vartijat aamua,
hartaammin kuin vartijat aamua." 
Ps. 130:6 KR-92

"Sinun aurinkosi ei enää laske eikä kuu katoa, 
sillä Herra on sinun ainaisena valonasi.
Sinun murhepäiviesi luku on täytttynyt."
Jes. 60:20 KR-92





2 kommenttia:

  1. Ihania raamatunkohtia! Ehtymätön ilo ja ehtymätön aarre, Jumalan apu ja ihmeellistä hyvyyttä voi saada kokea, vaikka olisi saarrettuna ❤️ Siunausta sinulle!

    VastaaPoista