sunnuntai 7. huhtikuuta 2024

Jumalan suunnittelutöitä...

Kirjoittelin tänä aamuna lukemiani jakeita vihkoon. Siinä oli jakeita myös Jobilta; siitä kun Jumala sitten alkoi puhutella Jobia. Niistä Jumalan sanoista tuli halu jotenkin yrittää kuvaksi saada jotkin niistä sanoista.  Tässä ne sanat:

"Silloin Herra vastasi Jobille. Myrskyn keskeltä hän puhui: - Kuka on tämä, joka peittää minun tarkoitukseni melettömillä puheillaan?"

"Vyötä itsesi, puolustaudu kuin mies!
Nyt minä kysyn sinulta, ja sinä vastaat.

Missä sinä olit silloin
kun minä laskin maan perustukset?

Kerro, miten se tapahtui, jos osaat!

Kuka määräsi maan mitat? Tiedätkö sen?

Kuka veti mittanuoran sen yli?
Mihin laskettiin sen peruspylväät?
Kuka pani paikoilleen sen kulmakiven, 
kun aamun tähdet riemuiten karkeloivat ja Jumalan pojat huusivat ääneen iloaan?

Kuka sulki meren portit,
kun vedet syöksyivät esiin maan kohdusta?
Pilvenhattaroihin minä vaatetin meren,
Myrskypilvillä sen kapaloin.
Minä laadin sille lait ja rajat
ja asetin portit ja salvat sen tielle, sanoin:
"Tähän asti, ei edemmäs! 
Tässä on sinun ylpeitten aaltojesi raja."
 Job 38:1-11 KR-92

"Silloin Job sanoi Herralle:
- Nyt minä ymmärrän, 

että kaikki on sinun vallassasi, 
eikä mikään suunnitelmasi ole mahdoton sinun toteuttaa.
Sinä kysyit: "Kuka on tämä, 
joka näin peittää minun tarkoitukseni
mielettömillä puheillaan?"

Minä se olen. 
Olen puhunut mitään ymmärtämättä
asioista, joita en käsitä - 
ne ovat minulle liian ihmeellisiä.

Sinä sanoit: 
"Kuuntele nyt, kun minä puhun.
Nyt minä kysyn sinulta ja sinä vastaat!"

Vain korvakuulolta sinut tunsin.
Nyt ovat silmäni nähneet sinut. 
Sen tähden minä häpeän puheitani
ja kadun niitä tomussa ja tuhassa." 
Job 42:1-6 KR-92


---

Ja tässä luonnokseksi aikomani... Kenties jotain parempaa varten joskus... vihkoon piirusteltuna:



Mietin millaisenhan kuvan joku vanha, tunnettu mestari olisi noista jakeista tehnyt! Jos sellainen on tehty joskus, tahtoisin nähdä sen! Nyt voin vai kuvitella, miten upea kuva olisi... 

Mutta onpa meillä kuitenkin nähtävissä itsensä suurimman Mestarin ja Taiteilijan - Luojan - alkuperäisteoksia!🌌☀️🌟✨🌊❤️🌻🌿🌳🕊️💨

"Niin tulivat valmiiksi taivas ja maa kaikkine joukkoinensa... Silloin Herra Jumala teki maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieraimiinsa  elämän hengen, ja niin ihmisestä tuli elävä sielu." 1. Moos. 2:1,7


2 kommenttia:

  1. Olet kyllä taitava piirtäjä, kuinka sulla tuleekin mieleen piirtää lukemaasi :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :) En tiedä, jostakin vaan putkahtaa mieleen jonkinlainen mielikuva aiheesta, vaikka just luetusta esimerkiksi, ja tekee mieli koittaa saako sitä mitenkään paperille. Kai se on hiukan samaa kuin joku "kuvittaa" tuntojaan vaikka runojen muodossa:)

      Poista