perjantai 20. heinäkuuta 2018

Aamusta iltaan - ja koko elämä

"...minä pysyn alati sinun tykönäsi..." Ps. 73:23

"Alati Herran tykönä. Tämä on Jumalan lapsen onni. Hyvinä päivinä Jumala pyhittää ilon, raskaina aikoina hän keventää murheen. "Minä pysyn alati sinun tykönäsi."  Kristitty ei ole koskaan yksin.  Kun hän herää aamulla, on Jumala hänen luonaan. Kun hän aterioi, siunaa Jumala hänen ruokansa. Kun hän menee työhön, on Jumala hänen rinnallaan... Aamusta iltaan viipyy hänen ajatuksensa Jumalan luona. Kun hän vaipuu yön lepoon, valvoo Jumala hänen untaan... Näin kuluvat päivät...ja koko elämä..."

Voimallinen on hänen armonsa/Fredrik Wislöff
---

"Kuitenkin minä pysyn alati sinun tykönäsi, sinä pidät minua kiinni oikeasta kädestäni." Ps. 73:23

Jumala pysyy jatkuvasti luonamme. Kuitenkin tässä psalmissa kirjoittaja oli tuon ylläolevan jakeen edellä kertonut siitä, kuinka katkera hän oli ollut, kun hän oli kateellisena katsellut toisten menestystä ja itse kokenut saaneensa "joka aamu kuritusta" (jae 14) ja "Kuitenkin minä pysyn alati sinun tykönäsi...". 


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti