tiistai 17. heinäkuuta 2018

Salattu Jumalan työ

"...jota emme minäkään pitäneet."* 

Tämän kuninkaan ratsuna oli vähäinen aasi. "Sanokaa tytär Siionille: 'Katso, sinun kuninkaasi tulee sinulle hiljaisena ja ratsastaen aasilla, ikeenalaisen aasin varsalla." Matt. 21:5

Palvelijakseen hän nosti kieltäjän (Pietari) ja seurakuntansa vainoajan (Paavali).  Jokaisen omansa hän on kutsunut työhönsä, vaikka tietää millaisia me olemme. Se hämmästyttää, että kallis asia onkin voitu jättää tällaisten tehtäväksi.  Mutta työhän ei lopulta olekaan meidän - vaan Jumalan. Meidän kauttamme hän tekee salattua työtään - tänäänkin. "Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt." Joh. 6:29

Paavali totesi jopa näin: "Sentähden minä olen mielistynyt heikkouteen, pahoinpitelyihin, hätään, vainoihin, ahdistuksiin, Kristuksen tähden; sillä kun olen heikko, silloin minä olen väkevä." 2. Kor. 12:10

---

*Jesaja 53:3: "Hän oli ylenkatsottu, ihmsten hylkäämä, kipujen mies ja sairauden tuttava, jota näkemästä kaikki kasvonsa peittivät, halveksittu, jota emme minäkään pitäneet."


2 kommenttia: