maanantai 2. heinäkuuta 2018

"Älä pelkää"

"Älä pelkää, usko ainoastaan." Mark. 5:36  Jeesus Jairukselle, kun tämän tytär oli kuolut ja Jeesus tiesi nostavansa tytön kuolleista.

"Älä pelkää! Minä olen ensimmäinen ja viimeinen" Ilm. 1:17  Sanottiin Johannekselle, kun hän näki "Ihmisen Pojan muotoisen" ja hänet nähdessään "kaatui kuin kuolleena hänen jalkojensa juureen."





"Älä pelkää", sanoo Raamattu *monissa yhteyksissä ja monille ihmisille. Ehkä sen ei olekaan tarkoitus olla kielto pelon tunteeseen, vaan kehotus luottamukseen, olkoon tunteet mitä tahansa. Pelkäämme tuntematonta, voittamatonta. Mutta vihollisista suurin ja pelottavin - kuolema - sekin on  jo voitettu! Jeesus elää ja mekin saamme elää. Hänellä on avaimet kaikkiin lukittuihin oviin.

"...Älä pelkää! Minä olen ensimmäinen ja viimeinen, 
ja minä elän;
ja minä olin kuollut, ja katso,
 minä elän aina ja iankaikkisesti, 
ja minulla on kuoleman ja tuonelan avaimet."
Ilm. 1:17-18

---


8 kommenttia:

  1. Tämä olikin juuri sopiva tähän päivään minulle. T: Villasukkavihulainen

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No hyvä sitten, että tulin sen laitttaneeksi. Olin sen jo eilen kirjoittanut valmiiksi.

      Poista
  2. Tuohon ei voi sanoa kuin "Amen"!

    VastaaPoista
  3. Vaikka elontie tuntuu välillä todella epäreilulta, niin olen silti niitä onnekkaita joiden ei tarvitse pelätä.

    VastaaPoista
  4. Kiitos tästä!! Minullekin oli juuri nyt sopiva.

    Muistan aina tuosta ylimmästä jakeesta yhden tilanteen 25 vuotta sitten. Oli toivoton ja mahdoton elämäntilanne, mutta sitten oli yhdet telttakokoukset, jossa Seppo Kohvakka lauloi mm. tämän laulun: "Älä pelkää, usko ainoastaan. Ajallansa kaikki selkenee. Tavallansa hoitaa Isä lastaan, ei milloinkaan hän virheitä tee." ... ja juuri sen kokoussarjan lopussa tapahtui asioita ja mahdoton muuttui mahdolliseksi :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nii-in, me niin tuijotetaan vaan sitä mitä silmäin edessä on, ja tahtoo kadota muistista aina se, että Jumala voi tehdä mitä tahansa ja milloin tahansa! Ja aina huomaan itse jatkuvasti rämpiväni samoissa risukoissa.

      Poista