maanantai 20. heinäkuuta 2020

Heikkona - ja vahvistettuna

"Ja hän sanoi minulle: "Älä pelkää, Daniel, sillä ensimmäisestä päivästä asti, jona sinä taivutit sydämesi ymmärykseen ja nöyryyteen Jumalasi edessä, ovat sinun sanasi tulleet kuulluiksi; ja sinun sanojesi tähden minä olen tullut."  Dan. 10:12

"...minä käänsin kasvoni maahan päin ja olin ääneti... minulta meni kaikki voima... Sillä siitä asti ei minussa ole voimaa, tuskin enää henkeäkään."  Dan. 10:15-17

"Silloin kosketti minua jälleen se ihmisen muotoinen ja vahvisti minua. Ja hän sanoi: "Älä pelkää, sinä otollinen mies, rauha olkoon sinulle. Vahvistu! Vahvistu!" Ja hänen puhuessaan minä vahvistuin ja sanoin: "Puhukoon herrani, sillä sinä olet  minua vahvistanut." Dan. 10: 18-19





Ensimmäisestä päivästä alkaen... oli Herra nähnyt kaikki Danielin vaiheet, ja kuullut kaikki hänen rukouksensa. Oli nähty myös ne heikkouden ja voimattomuuden hetket, jotka tulivat. Mutta silloin oli paikalla myös hän, joka Danielia vahvisti.

Myös meidät nähdään ja kuullaan. Myös me saamme luottaa, että meitä vahvistetaan, meitä autetaan. Itse Jeesus lupasi olla kanssamme joka päivä. Eikä hän ole toimeton. Hän myös rukoilee puolestamme.

Ei pidä ajatella, että vain suuret Jumalan miehet saavat apua ja voimaa; vaan: "...Herra, sinä voit auttaa yhtä hyvin heikkoa kuin väkevääkin..." 2. Aik. 14:10 KR-92





2 kommenttia:

  1. Nuo Danielin jakeet ovat rohkaisevia. On lohdullista tietää, että kyllä meidän rukouksemme on kuultu heti ensimmäisestä päivästä alkaen. Joten eiköhän se vastauskin tule aikanaan!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se tuntui tuossa juuri rohkaisevalta ajatukselta, että alusta asti oli Danielinkin rukoukset kuultu. Vaikka ei olla samanlaisia kuin hän, niin kyllä varmaan kuullaan alusta asti kaikki meidänkin rukouksemme. Pitäisi sitten vain malttaa odottaa sitä vastausta.

      Poista