keskiviikko 29. heinäkuuta 2020

Illasta aamuun - aamusta iltaan

"Rauhassa minä käyn levolle ja nukun, sillä sinä, Herra, yksin annat minun turvassa asua." Ps 4:9

"Herra, varhain sinä kuulet minun ääneni, varhain minä valmistan sinulle uhrin ja odotan." Ps 5:4

 Levähtäkää vähän -kirjassa/Fredrik Wislöff; norjalainen raamatunkäännös sanoi tuon alemman jakeen näin: "...varhain minä esitän sinulle asiani ja odotan." Ps 5:4.  Ja samaan tapaan sen sanoo KR-92.

Mainitussa kirjassa oli se ajatus, että iltaisin kristitty tekee tiliä päivästään, mutta Herra vastaa antamalla anteeksi, ja toivottaa hyvää yötä. Aamulla herätään jälleen uusiin vaikeuksiin, kiusauksiin ja työhön.  Mutta aamulla kohtaamme voimakkaan Herramme ja esitämme asiamme hänelle. Hän sanoo meille hyvää huomenta.

Itsellleni tuli vielä ajatus, että hän ikäänkuin sanoo, että "aletaanpas taas tämän päivän hommia." Se sanotaan hymyillen, ystävällisesti ja  rauhoittavasti. Ja kun hänet siinä näen, tiedän, että kun tämän opettajan seurassa olen, voin olla siinä turvallisin mielin. Hän ei väsy, ei väisty viereltäni missään tilanteessa, ei jätä yksin vaikeinakaan hetkinä.


Toivotan sinulle hyvää tätä päivää  Jeesuksen seurassa:)




Ps. Luuleeko joku, että heräsin hymymielin ja autuaallisissa tunnelmissa tähän päivään? En. Tunsin itseni väsyneeksi ja ankealla mielellä olevaksi. Ajattelin etten jaksa mitään lukeakaan, saati että kirjoittaisin mitään. Mutta Levähtäkää vähän -kirja tarjoili minulle ensin rohkaisevaa "aamupalaa". Sitten luin UT:stä haaksirikkoisten saamasta hyvästä kohtelusta Maltalla... ja siitä se päivä on alkanut. Kahvikupin kera tietysti myös. Mitä voin odottaa tältä päivältä? Ei inhimillisesti ole mitään erityistä odottettavaa, mutta yleensä päivässä on niin hyviä kuin huonoksikin koettuja hetkiä. Yksi eilisen yllätys oli tiellä: tuo hiekkaan piirretty sydän yhden tyttäreni tekemänä.



4 kommenttia:

  1. Rauhallista päivää sinne:) T: Villasukkavihulainen

    VastaaPoista
  2. Ihana sydän! Ihanaa myös, että sait Herralta rohkaisua uuteen aamuun. Niin se on, että saa mennä nukkumaan ja herätä hänen seurassaan. Siinä on turvallisuus.

    VastaaPoista