keskiviikko 28. heinäkuuta 2021

Tarkoittaa kun sanoo...

 "... älä pelkää, minä autan sinua, minä tuen sinua vanhurskauteni oikealla kädellä..." (Tuohon tapaan tuli  eilen aamulla mieleeni. Jossain kohtaa Jesajalla on tuontatapaisesti sanottu; jae minulla tässä puutteellisesti muisteltuna.)

Toissapäivänä  jäi mieleen Radio Deiltä kuullusta laulusta huomioonotettavat sanat: "...sä karkoitat mun pelon, sä tarkoitat kun sanot..." (Laulun esittäjä ja tekijät jäivät valitettavasti minulta vielä tuntemattomiksi).

Mutta eikö olekin hyvä huomioida, että mitä ylhäältä sanotaan, sitä myös tarkoitetaan!

Sieltä ei höpistä turhia. Mutta me ollaan niin kovin hitaita uskomaan sitä, että sitä myös todella tarkoitetaan... meille nyt ainakaan. Muka niille "paremmille" uskoville ehkä... Mutta juuri heikkoja ja niin monin tavoin puutteellisiahan Hän tahtoo auttaa!

"Eivät terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat. En minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä." Eli siis meitä itsekutakin koskee mitä  parhaimmat, lohdullisimmat, rohkaisevimmat, toivoa antavimmat lupaukset luotettavalta taholta.






2 kommenttia:

  1. Tuo jae on muistaakseni Jesajan 41. luvussa. Niin sitä tosiaan ajattelee helposti, että toisille nämä lupaukset ovat ja toisten elämässä nämä toimivat... mutta pitäisi vain opetella uskomaan niihin ihan omallakin kohdalla.

    VastaaPoista