perjantai 1. huhtikuuta 2022

"Hänen tekojansa"

"Niin kauan kuin päivä on, tulee meidän tehdä hänen tekojansa, joka on minut lähettänyt; tulee yö, jolloin ei kukaan voi työtä tehdä." Joh. 9:4  (Jeesuksen sanoja)

Jakeen alkupuolikas oli tänä aamuna luettavissa senäkalenterista. Se tuntui jotenkin rohkaisevalta, että kuitenkin kaikenlaisissa, epätoivotuissakin olosuhteissa ja loppuun asti; "niin kauan kuin päivä on" saadaan omalla paikallamme olla tehtävissämme. Mitä se sitten kenelläkin on,  näkyvää tai toisten silmiin näkymätöntä, mutta kuitenkin "hänen tekojansa".

Sittenpä menimme asioille. Oli ruokakauppaa ja vähän muuta. Ei kovin kummoista pitänyt olla, mutta minun vaatimattomat suunnitelmani eivät kuitenkaan pitäneet ja se hermostutti minua. Kun sitten eräänä hetkenä olin autossa yksin toisia odottaessani, olin apealla ja pettyneellä mielellä. Kaipasin jotain lohdullista - ja löysin tekstin, joka heti alkusanoissaan tuntui puhuvan minun sydämelleni. Tällaisenakin saan olla Jumalalle rakas - ja niin sinäkin! 

https://mikatuovinen.net/sana-heikolle-kristitylle/




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti