perjantai 1. toukokuuta 2020

Vaikeana aikana

Joskus on vaikea käsittää, miksi Jumala, Taivaallinen Isämme, sallii meille tämän tai tuon vaikeuden. Huudamme hänen puoleensa, että se  otettaisiin pois. Ja mitään ei kenties näytä tapahtuvan. Itsestäni ainakin tiedän, että sellaiset vaikeat hetket saa kuitenkin kääntymään Jumalan puoleen: anomaan apua Häneltä, ja etsimään lohdutusta ja rohkaisua. Jos minulla menisi kaikki sujuvasti ja jatkuvassa ilon tunteessa, en varmasti etsisi Herralta lohdutusta ainakaan. Ehkä ne ikävät asiat elämässämme on eräänlaiset rakkauden köydet - tai aita - joka pitää meidät hänen lähettyvillään. Muuten juoksentelisimme riemuissamme ties minne; ensin vähän kauemmas, ja kenties kohta jonnekin mäen taakse jo.

Lohduttaisiko sinuakin tänä aamuna tämä sana:

"Kaukaa ilmestyy minulle Herra: "Iankaikkisella rakkaudella minä olen sinua rakastanut, sentähden minä olen vetänyt sinua puoleeni armosta." Jeremia 31:3





Siunattua päivää sinulle
ja Herran antamaa iloa!



4 kommenttia:

  1. Totta! Huomasin itse talvella, kun Jumala vapautti minut masennuksesta, ettei mennyt kuin muutama viikko iloisesti ylistellen, kun sitä alkoi jo ajatella, että tässähän pärjää vähemmälläkin Raamatun lukemisella ja rukoilemisella... Joten onneksi elämä on sen jälkeen normalisoitunut, ja vaikeuksiakin on sopivasti (mutta onneksi ei liikaa juuri nyt), koska ne vaikeudet pitävät lähellä Jumalaa ja panevat etsimään häntä ❤

    En muista kuka runoilija on kirjoittanut näin (olisiko Saima Harmaja tai Mirjami Lähteenkorva?): "Riisu siipeni keveät tai ne luotasi vie mun..."

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. On se jännä, että kyllä me niitä "aitauksia" tarvitaan, vaikka ei kyllä yhtään haluttaisi. Onneksi sitten välillä saadaan kirmailla niillä vihreillä laitumillakin. Osuvasti on runoilija asian ilmaissut:)

      Poista
  2. Juuri vaikeuksien kautta Jumala opettaakin meitä, ei silloin jos kaikki ois niin hyvin, ihmisen kädet mene niin helposti ristiin kuin vaikeina aikoina, jokainen päivä on meille lahja Jumalalta, "Sillä kaikki minkä Jumala on luonut, on hyvää, eikä mikään ole hyljättävää, kun se kiitollisuudella vastaaotetaan"1tim.4:4
    Joskusjälkeen päin kun muistelee, niin ne vaikeat ajat on sittenkin olleet parhaat.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on tosiaan niin, että vaikeina aikoina opetetaan jotain semmoista, mitä ei muulloin voisi oppia. Vaikka sellaiset oppimisen ajat ei ihmistä oikein miellytä. Onneksi Jumala tietää, mitä tekee meidän itsekunkin kanssa.

      Poista