tiistai 17. toukokuuta 2022

Menestystä vai pettymyksiä...

Tämän aamun päivän jakeissa oli pari sellaista, jotka laittoi ajattelemaan. Ensin oli tällainen jakeenosa: 

"... Herra antoi Joosefin menestyä kaikessa." 1. Moos. 39:23 KR-92

No tuostapa tuli heti mieleen, että niin - Joosef sai kyllä menestystä... Mutta meillä ei ole menestystä ollut. 

No, jatkoinpa sitten tälle päivälle osuneiden jakeiden lukemista. Luettavana oli myös jakeita Hesekieliltä, joista tähän kirjaan nämä: 

"Silloin minä sain Herralta sanan: "Ihminen, kuule tämä, sinä ja veljesi, sinun sukulaisesi ja koko Israelin kansa, te kaikki, josta Jerusalemin asukkaat sanovat: 'Olkoot siellä, etäällä Herrasta, meille tämä maa on annettu perinnöksi.' Sen tähden sano: 'Näin sanoo Herra Jumala: Minä olen siirtänyt heidät kauas toisten kansojen sekaan, olen hajottanut heidät moniin maihin, mutta

minne ovatkaan joutuneet, he ovat sentään voineet palvella minua.' " Hes. 11:14-16 KR-92 


Niinpä.... Mitäpä siihen sitten on lisäämistä... 





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti